Podmontowanie zasobów samby inaczej niż przez cifs?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 12 Gru 2010, 14:01:38 CET

Dnia niedziela, 12 grudnia 2010, Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz napisał:
[...]
> Ależ potrafi - wszystkie aplikacje KDE działające na KIO pozwalają na
> wpisanie takich adresów w oknach do otwierania i zapisywania plików i
> jeśli potem coś nie działa albo działa inaczej niż z lokalnego systemu
> plików (nie licząc ew. opóźnień potrzebnych na transfer, rzecz jasna),
> należy to zgłosić jako bug, bo powinno.
>
> Możesz sobie adresy po SMB, SFTP i innych protokołach sieciowych dodać do
> tej listy zakładek po lewej stronie okien do operacji plikowych,
> najlepiej odznaczając we właściwościach zakładki pokazywanie tylko dla
> jednej aplikacji. Screen na dowód, że działa:
> [...]

OK. Wiem, że mogę sobie dodać takie zasób do tego paska po lewej stronie
okna i otwierać to w aplikacji. Ale spróbuj np. otworzyć taki zasób w
konquerorze i kliknąć np. na film - u mnie uruchamia się wtedy kaffeine, ale
nic się nie odtwarza - winne jest leżące pod spodem xine i tego nie jestem w
stanie przeskoczyć (nawet nie działa przez otworzenie filmu już pod samą
aplikacją). Z tych samych powodów nie odtworzy mp3-ki. Dla odmiany amarok
mp3-ki odtwarza - ale je najpierw kopiuje na lokalny dysk (pojedynczy plik -
ok, ale cała kolekcja licząca kilka GB?). Kile robi kopię (dokumenty LaTeX-
a), tak samo gwenview przy otwieraniu JPG'ów czy okular dla PDF-ów. I na
pewno dużo innych. Mowa o otwieraniu przez kliknięcie na dokument w oknie
konquerora. Kopiowanie małych dokumentów można przeboleć. Ale kopiowanie
filmu czy katalogu mp3-jek już jest nieakceptowalne. Ciągle niestety coś
jest niedorobione.

Pozostaje jeszcze np. korzystanie z dokumentów OpenOffice (frontend KDE jest
nieużywalny ze względu na błędy w wyświetlaniu np. menu, trzeba używać
wersji qt) czy innych rzeczy, które nie potrafią z KIO korzystać. I wraca
temat podmontowania zasobu, z którym mam kłopot.