Podmontowanie zasobów samby inaczej niż przez cifs?

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Nie, 12 Gru 2010, 14:52:31 CET

On Sunday 12 December 2010 14:01:38 Łukasz Maśko wrote:
> OK. Wiem, że mogę sobie dodać takie zasób do tego paska po lewej stronie
> okna i otwierać to w aplikacji.

Podałeś trochę ekstremalny przykład, że niby w KWrite nie działa - stąd taka a
nie inna demonstracja, że można.

> Ale spróbuj np. otworzyć taki zasób w
> konquerorze i kliknąć np. na film - u mnie uruchamia się wtedy kaffeine,
> ale nic się nie odtwarza - winne jest leżące pod spodem xine i tego nie
> jestem w stanie przeskoczyć (nawet nie działa przez otworzenie filmu już
> pod samą aplikacją).

IMHO bug w Kaffeine - jeśli backend sam nie umie sobie poradzić, frontend
powinien plik ściągnąć i otworzyć w xine tymczasowy, albo buforować i pchać do
xine rurką. AFAIR, KMplayer tak robi. Było to może zgłaszane?

> Z tych samych powodów nie odtworzy mp3-ki. Dla
> odmiany amarok mp3-ki odtwarza - ale je najpierw kopiuje na lokalny dysk
> (pojedynczy plik - ok, ale cała kolekcja licząca kilka GB?).Kile robi
> kopię (dokumenty LaTeX- a), tak samo gwenview przy otwieraniu JPG'ów czy
> okular dla PDF-ów. I na pewno dużo innych. Mowa o otwieraniu przez
> kliknięcie na dokument w oknie konquerora. Kopiowanie małych dokumentów
> można przeboleć. Ale kopiowanie filmu czy katalogu mp3-jek już jest
> nieakceptowalne. Ciągle niestety coś jest niedorobione.

Przyznam, że nie uznawałem tego za problem, bo dostęp do zasobów CIFS mam po
sieci gigabitowej. Transfery są jak z lokalnego dysku albo i lepsze, jeśli
serwer ma często używane pliki buforowane w pamięci, a opóźnienia dostępu
właściwie nieodczuwalne. Po prostu nie zauważam tego kopiowania, chociaż
faktycznie jest ono wykonywane. Nie wiem, czy KIO potrafi robić odczyt tylko
części pliku zamiast całości (wydaje mi się, że CIFS to umożliwia) ale tego
nie używa, czy może aplikacje w nieoptymalny sposób z tego korzystają a nie da
się automatycznie.

> Pozostaje jeszcze np. korzystanie z dokumentów OpenOffice (frontend KDE
> jest nieużywalny ze względu na błędy w wyświetlaniu np. menu, trzeba
> używać wersji qt) czy innych rzeczy, które nie potrafią z KIO korzystać. I
> wraca temat podmontowania zasobu, z którym mam kłopot.

Przypomniało mi się właśnie, że niedawno coś było na liście o problemach z
CIFS i chyba takie same komunikaty były w logu. Na pewno zostało podane
rozwiązanie, które autor wątku potwierdził jako działające - poszukaj.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl