Podmontowanie zasobów samby inaczej niż przez cifs?

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Nie, 12 Gru 2010, 14:30:58 CET

> uid=500,gid=1000,port=445,iocharset=iso8859-2,rw,file_mode=0755,
> dir_mode=0755,perm,nosetuids,noserverino,nomapchars,nounix,directio

CIFSa używam tak w domu jak i w pracy do montowania zasobów sieciowych i
problemy o których piszesz nie występują. Tyle, że kerneli używam
vanilla, bare-grsecurity i bare-vserver. Dystrybucyjnego "kernel"
wywaliłem ze wszystkich maszyn już dawno bo potrafił powodować różne
dziwne zachowania, a nawet zwisy. Nie wiem czy mu się poprawiło czy nie,
wolę nie ryzykować. Spróbuj zmienić jajko i zobacz czy się poprawi.

Wracająć do CIFSa to ja bym spróbował wywalić z opcji dierctio - chyba
lepiej mieć cache'owanie po stronie klienta zwłaszcza przy powolnej jak
na dzisiejsze standardy sieci 100mbit? U siebie używam takich opcji i
wszystko działa, żadnych przestojów: nosetuids,noperm,noacl.

M.