Jaki windowmanager zamiast WindowMakera (dwa ekrany, xinerama)

Witold Firlej pld.lists w grizz.pl
Wto, 14 Gru 2010, 10:42:19 CET

2010/12/14 Paweł Zuzelski <pawelz w pld-linux.org>:

> Kafelkujący (ang. tiling) to znaczy, że manager wie lepiej jak
> chcesz mieć ułożone okna. Użytkownik wybiera spośród iluś tam
> layoutów które może dynamicznie przełączać, na przykład żeby okna
> były jedno nad drugim, albo obok siebie itp. Dodatkowo nie ma na
> keranie żadnych smieci w rodzaju "dekoracje" okna. Nie są potrzebne,
> wszystko można zrobić z poziomu klawiatury i skryptów lua.

BTW nowy Kwin ma taką opcje... ale o tym niżej...

> Tzn jak ktoś tak woli, to myszą też można zarządzać oknami, a
> skryptami dodać "dykoracje" okna w stylu KDE czy jakim się chce.

Nie ma to sensu. Jak awesome to tylko w trybie tiling

> Gimp się zachowuje paskudnie. Jak naprawdę potrzebuję gimpa, to
> przełączam layout na "floating".

Nie trzeba przełaczać layoutu na floating. Wystarczy dodać w
konfiguracji by dana aplikacja uruchamiała się w tym trybie i
dodatkowo z belkami (dekoracją okna).

> A zupełnie na serio, to o awesome myśl raczej jak o frameworku do
> pisania managera okien w lua. Masz jakiś tam default, który jest
> całkiem używalny. Ale jak chcesz, to na poziomie lua możesz
> oskryptować co tylko chcesz. Jedno czego nie potrafię zrobić, to
> layoutu z tabami, coś jak w ion. Powiedzmy coś takiego:

Można cudowąc, tylko developerzy awesome nie znają słowa wsteczna
kompatybilność. Praktycznie każda aktualizacja awesome == ślęczenie
nad konfingiem. Tym większe im więcej miałeś zmian. Mega upierdliwość.

> mam dwie grupy okien, powiedzmy okna xterma i okna przeglądarki.
> Ekran podzielony pionowo na dwa "obszary". W lewym zawsze mam
> xterma, w prawym przeglądarkę. I skróty klawiszowe do przeskakiwania
> do następnego/poprzedniego okna w każdej z grup.
>
> Ale podejrzewam, że to się da zrobić, tylko nie wiem jak.

Haha to włąsnie awesome powah!

Długo uzywałem awesome, ale suma sumarum kwin wygrał zdecydowanie.

1/ wcale ciężki nie jest
2/ jest niesamowicie konfigurowalny - spokojnie uzyskuje się to co
daje awesome. Okna bez belek. Z danym położeniem, badź rozkładem. W
określonej wielkości.
3/ Bardzo bogata klawiszologia. Skrótami klawiszowymi szybko możesz
ułożyć sobie okno jak chesz np wyrównanie do lewej ekranu.
Powiększenie na maxa, zostawanie na wierzchu. Przypięcie na wszystkie
pulpity. Powiększanie w jedym wymiarze,
4/ zdecydowanie lepiej współpracuje z pierdołkami z kde, które
znacznie ułatwiają pracę - montowanie urządzeń, multischowek, rożnego
rodzaju menu, skróty
5/ Nie wykrzacza się konfiguracja co aktualizacja paczki....
6/ Modalne okienka są modalne. Awesome ma tendencję do rozwalania
niektórych "Czy zapisać? Tak/Nie" na pół monitora.

Awesome tak jeżeli pracujesz głównie z konsolą.

--
::  Witek Firlej  ::
Voiceless it cries, Wingless flutters, Toothless bites, Mouthless mutters.