Jak przechwycić takie zdarzenie?

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pią, 8 Sty 2010, 23:03:43 CET

On Fri, Jan 08, 2010 at 10:47:10PM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> Mam laptop DELLa i do niego stację dokującą. Problem w tym, że podczas
> dokowania i oddokowywania przestają mi działać urządzenia obsługiwane przez
> moduł psmouse (np. touchpad). Wystarczy moduł ręcznie przeładować i znów
> wszystko jest OK. Chciałbym, żeby to się robił automatycznie.
>
> Podczas dokowania/oddokowywania w logu ląduje mi taki komunikat:
>
> Jan  8 22:21:01 laptok kernel: : ACPI: \_SB_.PCI0.PCIE.GDCK - undocking
> [...]
> Jan  8 22:21:17 laptok kernel: : ACPI: \_SB_.PCI0.PCIE.GDCK - docking

> [...]
Właśnie się bawię w pisanie skryptu gadającego z HALem. Powinien on (HAL)
takie rzeczy raportować. Jeśli to robi, nie będzie żadnego problemu.
Wystarczy się podpiąć do szyny DBus i czekać na sygnał od HALa.

Sygnały możesz sprawdzić poleceniem:

   dbus-monitor --system

Odpal, zadokuj i zobacz co wypluło.

Podejrzewam jednak, że można też wykorzystać jakiegoś systemowego
łapacza, lub przyssać się do logów.

Pozdrawiam
Beorn

--