Jak przechwycić takie zdarzenie?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 8 Sty 2010, 23:26:12 CET

Dnia piątek, 8 stycznia 2010, Daniel Mróz napisał:
[...]
> Właśnie się bawię w pisanie skryptu gadającego z HALem. Powinien on (HAL)
> takie rzeczy raportować. Jeśli to robi, nie będzie żadnego problemu.
> Wystarczy się podpiąć do szyny DBus i czekać na sygnał od HALa.
>
> Sygnały możesz sprawdzić poleceniem:
>
>    dbus-monitor --system
>
> Odpal, zadokuj i zobacz co wypluło.

Niestety, nic związanego bezpośrednio z powyższym, tylko np. informację o
odłączeniu zewnętrznych urządzeń (np. obecnego w stacji dokującej napędu DVD
albo odłączeniu zasilacza). A nie chcę się podpinać pod te zdarzenia, bo
mogą one nastąpić również w innych momentach (przykładowo, jeśli napęd jest
nie w stacji, ale w kieszeni zewnętrznej, którą również mam, a zasilacz mogę
podłączać bezpośrednio do laptopa).

> Podejrzewam jednak, że można też wykorzystać jakiegoś systemowego
> łapacza, lub przyssać się do logów.

Właśnie, problem tylko jak to zrobić.