Czy php.cgi korzysta z php-cgi.ini?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 26 Sty 2010, 18:44:25 CET

On Tue, 26 Jan 2010, Arkadiusz Rdest wrote:

> a powinno ci sie przydac, bo FastCGI to najbezpieczniejszy i najszybszy
> model odpalania prpocesów PHP.

Teoretycznie najbezpieczniejszy, ale za to wysoce problematyczny - nigdzie
nie można znaleźć jednoznacznej informacji jak go używać... Bezpieczny to
jest dopiero po pożenieniu z suexec/suphp, a prób zestawienia działającego
zestawu fcgi+suphp miałem już serdecznie dosyć. Do tego nie działa z APC,
który daje takiego kopa że niejeden serwer uratował...

> jak w koncu chcesz odpalac to PHP?
> jako mod_php, jako CGI, czy jako FastCGI?

Jako mod_php - zać php.cgi jest potrzebne do odpalania pojedynczych rzeczy
z crona. Tak, wiem - można mu wskazać jawnie plik konfiguracyjny - ale nawet
o tym nie myślałem widząc jasny opis że php-cgi.ini jest includowane przy
php.cgi :)
Odpalanie przez mod_php nieco "zabezpieczyłem" w sposób już tu opisywany -
czyli katalogi ze stronami klientów są typu:

/home/www/tajny_hash_na_podstawie_czegos_oraz_client_id/client_name/www/stronka

Dodatkowo każdy virtualhost obwarowany odpowiednimi dyrektywami typu
php_openbasedir (tak, teoretycznie można obejść ale symlink też zablokowany)
i zablokowanymi podstawowymi funkcjami które mogłyby posłużyć do zaglądania
tam gdzie nie wolno... I bez wielkich czarów jest w miarę OK.

> a tego to nie wiem. uzywam php.fcgi
> jesli chesz odpalac z konsoli to od tego jest php.cli (zreszta
> /usr/bin/php jest symnlinkiem do tej wlasnie binarki) a nie php.cgi

Tylko coś nie bardzo chciało przyjąć parametry przekazywane z linii
poleceń... ale jeszcze sprawdzę.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944