Czy php.cgi korzysta z php-cgi.ini?

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Wto, 26 Sty 2010, 19:25:31 CET

On Tuesday 26 January 2010 18:44:25 Jacek Osiecki wrote:

> Teoretycznie najbezpieczniejszy, ale za to wysoce problematyczny - nigdzie
> nie można znaleźć jednoznacznej informacji jak go używać... Bezpieczny to
> jest dopiero po pożenieniu z suexec/suphp, a prób zestawienia działającego
> zestawu fcgi+suphp miałem już serdecznie dosyć. Do tego nie działa z APC,
> który daje takiego kopa że niejeden serwer uratował...

Szczerze mówiąc to ja tam nie wiem jaki problem jest z APC - SOA#1 ;-) Jak
również z odpaleniem fcgi+suexec.

Oczywiście z dokładnością do rozumienia co to robi i jak działa, tj. pamięć
współdzielona będzie w ramach procesu fcgi, a nie wszystkich działających
procesów fcgi.

Ale jak to Rasmus na grupie PHP ostatnio powiedział - problem i tak zazwyczaj
nie jest z dostępnością pamięci, a z podziałem czasu procesora.

Jeśli natomiast uwzględniasz bezpieczeństwo to tylko via fcgi bo to ci daje
separację dostępu do danych w APC. Przy mod_php kiedy cache jest *jeden* nie
ma większego problemu z odczytaniem i zmienieniem danych innego vhosta ;-)

> Jako mod_php - zać php.cgi jest potrzebne do odpalania pojedynczych rzeczy
> z crona. Tak, wiem - można mu wskazać jawnie plik konfiguracyjny - ale

Do tego to zdecydowanie php.cli

Prawdopodobnie zły argument przy kompilacji. Hack rozróżniający cgi od fcgi to
nasze PLDowe cudo, którego notabene można by sie do końca pozbyć (w 5.3 na
HEAD to robiłem). Normalnie w php cgi===fcgi jeśli chodzi o binarkę.

na HEAD - w 5.2 afaik jest jeszcze oddzielną binarką (chyba że ktoś portował?)

> Tylko coś nie bardzo chciało przyjąć parametry przekazywane z linii
> poleceń... ale jeszcze sprawdzę.

zapoznaj się z
http://pl.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.register-argc-argv

może pomoże ;-)