kde4 (th) i logoff/shutdown

Lukasz Glebicki lukaszgl w post.pl
Wto, 19 Paź 2010, 22:58:55 CEST

On Tuesday 19 of October 2010, Marcin Kurzyna wrote:

> Dzwięk Ci dziala? Ale naaapewno? Ale na 100%? Ale kmix widzi kilka kanałów
> i umie nimi manipulować? I wszystkie pseudowawarstwy-warstw-abstrakcji
> chodzą (typu phonon, alsa, xine/gstreamery i się nie nakładają itp.)?
>
> Bo KDE4 to potrzebuje dźwięku do login/out/lock itp.
>
> m.
>
> ps. to nie dżołk
> ps. alternatywą jest wyje^H^Hwyłączenie dzwięków systemowych, szczególnie
> tych na login/out/lock

Powiem tak.
Działa mi dźwięk, w dodatku na 3 niezależne kanały. Dźwięk z KDE działa sobie
na drugim urządzeniu ALSA w karcie dźwiękowej. Używam tego do amaroka. Dźwięki
systemowe mam przy logowniu i wylogowaniu, ale moge je wyłączyć.
Karta ma w teorii hardware mixer, więc nie ma problemów z dostępem do
urządzenia. Ale faktycznie jak problem wystąpi, to sprawdzę dźwięk. Jakiś
hint.
Frontendem do audio dla phonona jest mplayer z ustawionym:
ao=alsa:device=hw=0.1

Dziś po zbudowaniu sobie kshutdown, o dzwiwo shutdown kdeowy pokazuje okno
dialogowe. Ale jeżeli problem znów wystąpi, sprawdzę sprawę dźwięku.

pozdro
--
Łukasz Głębicki  mail/rot13:yhxnfmty w cbfg.cy  PLD/Linux Team
gg:246267    Linux Registered User #318551   blekot:{irc,skype}