root na raid10 nie wstaje po padzie dysku z " /dev/mdX is already in use "

Pon, 4 Kwi 2011, 23:11:47 CEST

On Monday 04 of April 2011, Grzegorz Sójka wrote:
> [...]

Odczyt nawet może być szybszy niż w stripe, bo są dwie kopie danych ;)

> Jeśli 2 dyski to z praktycznego punktu widzenia to i tak jest zwykły
> mirror. Nie ma czego stripować. Z resztą dobrze zaimplementowany mirror
> powinien robić load balancing w czasie odczytu a co za tym idzie
> uzyskiwać wydajność stripa. Z zapisem - wiadomo - trzeba nagrać na oba
> dyski i nic się tu nie przyspieszy.

W teorii wszystko się zgadza, w praktyce Linuxowego mdadm już mniej.

> Jak więcej dysków to wiadomo ale czy
> naprawdę są jakieś realne różnice implementacji RAID10 i RAID1 na 2
> dyskach??
W Linuxie - sa.
RAID10 masz jeszcze opcje layoutu ktorych nie ma w RAID0 (przynajmniej jak
ostatni raz sprawdzałem) i Linuxowy RAID10 to nie RAID1 na RAID0 - np działa
tez na nieparzystej liczbie dyskow.

Tyle offtopic, a może ktoś coś napisze odnośnie meritum ;) ?

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,