Amarok a "standardowa" baza mysql KDE - czy da się podpiąć?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 7 Kwi 2011, 19:52:28 CEST

Wiem, że są tutaj przeciwnicy amaroka i że niekoniecznie jest to dobry
player, ale załóżmy chwilowo, że nie ma innej opcji i akurat jego mamy
używać ;-)

Przy standardowych ustawieniach KDE startuje na potrzeby akonadi (i pewnie
nie tylko) mysql-a. Można się pod to podpiąć za pomocą klienta mysql podając
--socket=... Jak wiadomo, amarok również korzysta z mysql i w obecnej
sytuacji (przy popsutym mysql-internal) jedyną możliwością używania amaroka
jest wykorzystanie zewnętrznej bazy mysql.

Czy zna ktoś sposób na podpięcie amaroka do tej bazy startowanej przez KDE?
W ustawieniach można podać tylko adres sieciowy i port TCP, nie można podać
socketa jako plik. Nie jestem przekonany, czy chcę odpalać wyłącznie na
potrzeby amaroka kolejną kopię mysql. Skoro jedna już chodzi, to po co
kolejna?