kmail z kde 4.7.x (lub raczej akonadi) - czy _komukolwiek_ działa?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 14 Gru 2011, 21:21:29 CET

Dnia środa, 14 grudnia 2011, Lukasz Glebicki napisał:

> Odgrzeje temat.
>
> Udało mi się jakimś cudem uruchomić KMaila.
> KMail/4.7.4 (Linux/3.0.13-1; KDE/4.7.4; x86_64; ; )

Rozumiem, że wydaje się działać poprawnie, czyli ściąga pocztę z serwera
(IMAP? POP?), potrafi na niej operować (czy kasuje maile przez IMAP, bo mi
to nie chciało działać?) i wydaje się być w miarę stabilny w tym co robi?
Jak dla mnie to dobra wiadomość, jutro wypróbuję na komputerze testowym do
tego celu przeznaczonym ;-)

> To co zrobilem do zrobiłem backup wiadomości z katalogu Mail/ tak aby w
> KDE je odtworzyć.

Zwykłe copy/tar/cokolwiek standardowego czy coś klikałeś w kmailu?

> Aby to wszystko działało, musiałem doprowadzić do stanu używalności
> akonadi, nepomuk i strigi, czyli usunąć katalog .kde/share/apps/nepomuk
> i się przelogować.

OK, wydaje się być łatwe ;-)

> Ponadto narzędziem akonadiconsole usunąłem i założyłem od nowa Mail
> Dispacher Agent oraz "local folders"

Nepomuk ci się przy tym nie wywala? Jak dotąd próba skasowania "local
folders" u mnie w 100% kończyła się najpierw wywrotką całej plasmy, potem
komunikatem, że nepomuk zaniemógł, a na końcu okazywało się, że "local
folders" i tak ciągle jest tak jak było przed operacją.

> Usnąłem $HOME/.kde/share/config/specialmailcollectionsrc

O, to trzeba odnotować.

> Przepiąłem bazę akonadi na lokalną bo systemowa przestała działać z
> akonadi.

Może kilka słów więcej na ten temat? Rozumiem, że najpierw używałeś jakijś
systemowej instancji mysql, ale ponieważ to przestało działać, to się
przełączyłeś na instancję odpalaną przez akonadi przy starcie KDE. Dobrze
rozumuję?

> Dodatkowo wykonałem pierdyliard dodatkowych ruchów próbujących to
> uruchomić, ale te powyższe wydają się najważniejsze.

Oby. Jak pisałem, zachęcony twoim mailem jutro sam spróbuję.

> Teraz to jakiś działa, ale na razie muszę rozgryźć czemu kmail nie
> rozumie html oraz gdzie podziały się moje filtry do poczty.

Pierwszego nie wiem. A co do drugiego to obstawiam, że są pewnie tam gdzie
wszystko w kdepim 4.7.x, czyli w bazie danych akonadi - oczywiście ponieważ
nie zostały przeniesione poprawnie przy zmianie kmaila, to tak na prawdę ich
nie ma i trzeba będzie je utworzyć od nowa.