kmail z kde 4.7.x (lub raczej akonadi) - czy _komukolwiek_ działa ?

Łukasz Głębicki lukaszgl w post.pl
Czw, 15 Gru 2011, 08:17:32 CET

Dnia 2011-12-14 21:21 Łukasz Maśko napisał(a):

>Rozumiem, że wydaje się działać poprawnie, czyli ściąga pocztę z serwera
>(IMAP? POP?), potrafi na niej operować (czy kasuje maile przez IMAP, bo mi
>to nie chciało działać?) i wydaje się być w miarę stabilny w tym co robi?
>Jak dla mnie to dobra wiadomość, jutro wypróbuję na komputerze testowym do
>tego celu przeznaczonym ;-)

Ja używam POP3/SMTP jedynie

>Zwykłe copy/tar/cokolwiek standardowego czy coś klikałeś w kmailu?

Ja robiłem:
cd Mail

tar -cf - . |gzip >../backup.tar.gz

>OK, wydaje się być łatwe ;-)

Z tego co mi się wydaje, to najlepiej po prostu od nowa skonfigurować tą
trójkę.
Mi pozostało przeniesienie bazy akonadi spowrotem do bazy systemowej, bo tam
mam również amaroka, który działa.

>Nepomuk ci się przy tym nie wywala? Jak dotąd próba skasowania "local
>folders" u mnie w 100% kończyła się najpierw wywrotką całej plasmy, potem
>komunikatem, że nepomuk zaniemógł, a na końcu okazywało się, że "local
>folders" i tak ciągle jest tak jak było przed operacją.

Nie wywalał mi się.

>Może kilka słów więcej na ten temat? Rozumiem, że najpierw używałeś jakijś
>systemowej instancji mysql, ale ponieważ to przestało działać, to się
>przełączyłeś na instancję odpalaną przez akonadi przy starcie KDE. Dobrze
>rozumuję?

Tak. Dokładniej jak po raz pierwszy bawiłem się z nowym kde, amarokiem i
akonadi, miąłem dwie bazy lokalne. Potem odpaliłem wszystko na systemową
instancję mysql.
Teraz akonadi się nie odpala na systemowej. Po prostu pewnie muszę usunąć
bazę akonadi z systemowej lub po prostu wykoanć backup z lokalnej i wgrać na
systemową.

>Oby. Jak pisałem, zachęcony twoim mailem jutro sam spróbuję.

Życzę wytrwałości.

>Pierwszego nie wiem. A co do drugiego to obstawiam, że są pewnie tam gdzie
>wszystko w kdepim 4.7.x, czyli w bazie danych akonadi - oczywiście ponieważ
>nie zostały przeniesione poprawnie przy zmianie kmaila, to tak na prawdę
ich
>nie ma i trzeba będzie je utworzyć od nowa.

HTML działa, tylko nie wiedziałem co kliknąć. Domyślnie wyświetla wiadomości
w PLAN TEXT.
Teraz muszę zaimportować filtry z poczty, bo tam jest import/exprot.

Generalnie mam takie wrażanie, że kde 4 jest do dupy w porównaniu z 3, która
stabilnością i łatwością użycia było dużo bardziej dopracowane.
W 4 phonon raz działł a raz nie i trzeba było kombinować. W moim  przypadku
raz pomogło wywalenie prawie całego pulse audio a potem po kolejnym release
zainstalowanie jednej z paczek.

pozdrawiam
--
Łukasz Głębicki