Jak sprawdzić , jakie urządzenia wskazujące raportuje udev do X-ów ( tudzież gdzie się podziały moja klawiatura i mysz)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 20 Gru 2011, 21:34:55 CET

Dnia wtorek, 20 grudnia 2011, Artur Frysiak napisał:

> Sprawdź co masz w /dev/input/* i dla wszystkich eventX popytaj udeva:
> udevadm info --query=property --name=input/event0
> Szukaj ID_INPUT*
>
> Jeśli brak /dev/input/eventX lub udev nie raportuje dla nich ID_INPUT*
> to najpewniej coś z nim nie tak.

Pliki są, od event0 do event5. Ale żaden nie ma własności ID_INPUT*. Na
laptopie jest już poprawnie, np. mysz ma ID_INPUT=1 i ID_INPUT_MOUSE=1, ale
na tej maszynie o której mowa jest tam pusto. nie dziwne więc, że nie chce
to działać :-/

> Sprawdź też jak wygenerowane jest initrd:
> sudo file -z /boot/initrd-3.0.13-1.gz

$ sudo file -z /boot/initrd-3.0.13-1.gz
Hasło:
/boot/initrd-3.0.13-1.gz: ASCII cpio archive (SVR4 with no CRC) (gzip
compressed data, from Unix, last modified: Tue Dec 20 16:11:14 2011, max
compression)

Na laptopie mam to samo.

> Podaj wersję udeva, rc-scripts oraz geninitrd.

$ rpm -q udev rc-scripts geninitrd
udev-175-3.i686
rc-scripts-0.4.5.2-3.i686
geninitrd-12432-2.noarch