klawiaturowe Zonk'i

Arkadiusz Miśkiewicz arekm w maven.pl
Wto, 22 Lis 2011, 18:18:15 CET

On Tuesday 22 of November 2011, Jacek Osiecki wrote:

> Nie mogłoby już to USB+PS2 być wrzucone? Raz się wygeneruje bez klawiatury
> przy jakimś upgradzie, a potem nagle ZONK bo nawet po KVM się nie będzie
> dało dostać do sprzętu...

Zapewne mogło by. Wtedy automatycznie oznaczało by to, że każde "defaultowe"
initrd będzie miało usb w sobie.

U mnie obecne podejście (wykrywanie usb) na serwerach nie generuje problemu z
prostego powodu - KVM zawsze "serwuje" klawiaturę/mysz usb do systemu więc te
urządzenia są zawsze widoczne nawet bez fizycznie podpiętej klawiatury.

Co proponujesz? Jeśli wykryto kontroler usb to ładuj moduły kontrolera i
usbkbd? (obecnie geninitrd wykrywa driver potrzebny klawiaturze tak
przykładowo).