klawiaturowe Zonk'i

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Wto, 22 Lis 2011, 18:22:59 CET

W dniu 2011-11-22 18:18, Arkadiusz Miśkiewicz pisze:

> Zapewne mogło by. Wtedy automatycznie oznaczało by to, że każde "defaultowe"
> initrd będzie miało usb w sobie.
>
> U mnie obecne podejście (wykrywanie usb) na serwerach nie generuje problemu z
> prostego powodu - KVM zawsze "serwuje" klawiaturę/mysz usb do systemu więc te
> urządzenia są zawsze widoczne nawet bez fizycznie podpiętej klawiatury.
>
> Co proponujesz? Jeśli wykryto kontroler usb to ładuj moduły kontrolera i
> usbkbd? (obecnie geninitrd wykrywa driver potrzebny klawiaturze tak
> przykładowo).

jestem za dodaniem tych modolow do "defaultu"

tez nieraz mialem problem jak odpalałem instalke przez ilo w jakims
serwerze i nie bylo fizycznej klawiatury podpietej (np. w blade) i byl
problem.

"nauczylem" sie pamietac o recznym dodawaniu przy instalacji do
geninitrd odpowiednich modulow ale to upierdliwe.

--
  Rdest Arkadiusz