STARTTLS

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pią, 5 Kwi 2013, 11:22:36 CEST

On Fri, 5 Apr 2013, lord_Niedzwiedz wrote:

> 	Czy na serwerze Postfix winienem używać STARTTLS po porci 587 czy
> tylko SSL 465 ??!!
> Jak jest różnica ?? (pobieżnie już coś przeczytałem).

STARTTLS oznacza, że klient się łączy plain-text a potem dopiero wpisuje
STARTTLS i rozpoczyna transmisję szyfrowaną. SSL na porcie 465 od razu
zakłada transmisję szyfrowaną. IMHO STARTTLS i port 587 są zdecydowanie
popularniejsze... zaś generalnie najlepiej mieć oba. Przy czym dla 587
rzecz jasna bezwarunkowo żądać autentykacji.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944