KDE 4.9.5/4.10.0 - próba mountowania penderive -> Could not mount the following device X: Not authorised

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 25 Lut 2013, 12:19:38 CET

Dnia poniedziałek, 25 lutego 2013 12:03:09 Mateusz Korniak pisze:

> Używam kdm.
> Jeśli ci chodzi o trop aktywnej lokalnej sesji, to chyba mam OK:
> [matkor w laptop-hp ~]$ ck-list-sessions
> Session1:
>         unix-user = '9000'
>         realname = 'Mateusz Korniak'
>         seat = 'Seat1'
>         session-type = ''
>         active = TRUE
>         x11-display = ':0'
>         x11-display-device = '/dev/tty5'
>         display-device = ''
>         remote-host-name = ''
>         is-local = TRUE
>         on-since = '2013-02-24T22:35:10.677604Z'
> [...]

Wygląda analogicznie do mojego

> a mimo to:
>
> $ udisks --mount /dev/sda1
> Mount failed: Not Authorized
>
> $ udisksctl mount --block-device /dev/sda1
> Error mounting /dev/sda1:
> GDBus.Error:org.freedesktop.UDisks2.Error.NotAuthorizedCanObtain: Not
> authorized to perform operation

Ja się zdaję na klikane mechanizmy KDE i jakoś nie mam problemów. Również
ręcznie się zamontowało. Więc coś musi być gdzieś potentegowane. Albo u mnie,
że działa, albo u ciebie, że nie działa ;-) Rozumiem, że grupy masz właściwe
(u mnie trochę nadmiarowe, ale takie: users root sys adm tty disk wheel uucp
dialout proc floppy games audio video cdrom usb fuse messagebus logs vbox).