/dev/bus/usb zamiast /pros/bus/usb, czyli czemu VirtualBox nie widzi urządzeń USB

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 31 Mar 2013, 13:47:30 CEST

Dnia piątek, 29 marca 2013 23:35:35 Łukasz Maśko pisze:
> Ponawiam temat, bo poprzednio nikt się nie odezwał. Może nie jest znane
> rozwiązanie, a może temat został pominięty - nie wiem. Ale problem istnieje
> nadal. A polega on na tym, że odkąd w /proc/bus nie ma podkatalogu usb (z
> zawartością zależną od podłączonych urządzeń), VirtualBox nie potrafi
> obsługiwać urządzeń USB. Mamy natomiast /dev/bus/usb z dokładnie taką
> zawartością, jaka jest potrzebna. Tylko przydałoby się "jakoś" przekonać
> VBox- a, żeby korzystał z tego /dev zamiast z /proc. Zapewne to by
> wystarczyło. Ale czy na pewno? No i, przede wszystkim, *jak*? Nie da się
> [...]

Sam sobie odpowiem. Należy utworzyć katalog /dev/vboxusb i przypisać go do
grupy vbox. Od tej pory VBox zaczyna widzieć urządzenia USB. Swoją drogą, to
mogłoby być robione automatycznie przy instalacji VirtualBox-Extension-Pack.