[OT] Jakie znaczenie ma parametr SPEED dla pppd i modemu HSDPA?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 14 Wrz 2013, 19:04:07 CEST

Pytanie może trochę dziwne, ale tak mnie natchnęło dzisiaj po tym, jak udało
mi się ustabilizować połączenie przez mój modem.

Jakie znaczenie ma podawanie parametru prędkości urządzenia tty dla pppd?
Modem jest HSDPA, wyciąga kilka Mbit/s. Miałem do tej pory ustawione 460800
(gdzieś tak znalazłem, zresztą na zewnętrznym modemie było OK) i działało
kiepsko (nie zrywało połączeń, ale po prostu jakby zawieszało modem). Dzisiaj
w ramach próby ustawiłem na 115200 i... działa stabilnie i nic się nie wiesza.
Jednocześnie zbadana speedtest.pl prędkość ściagania wyszła sporo ponad 3Mbit.
Czyli nijak się ma do 115Kbit dla pppd. Oczywiste być musi, że to nie jest
skorelowane. Ale w takim razie czego dotyczy ten parametr? Samej komunikacji
sterującej system<->modem? Na jaką wartość należałoby  ustawić, żeby modem
działał "optymalnie"? Da się to jakoś odczytać z urządzenia?

Pozdrawiam.