Jak obecnie skanować dokumenty w przypadku braku /proc/bus/usb?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 14 Sie 2014, 11:42:53 CEST

Dnia czwartek, 14 sierpnia 2014 11:32:34 Adam Osuchowski pisze:
[...]
> Nie jesteś w stanie bo usbfs jest już od dawna zarzucony i zapewne wyleciał
> z kernela. Pewny jesteś, że to jest wina jego braku? Odpowiednie char-devy
> dla urządzeń USB znajdują się w /dev/bus/usb i zarówno współczesny libusb
> jak i sane korzystają z nich zamiast /proc/bus/usb. Zresztą, jak widać,
> sane-find-scanner coś znalazł więc problem IMHO leży gdzie indziej.

Pewien nie jestem niestety. Nie mam pojęcia, dlaczego to nie działa, bo
jeszcze nie tak dawno działało.
Oczywiście pliki w /dev/bus/usb/ mam. Jest tam też plik dla skanera,
przypisany do grupy usb z (wydaje się) odpowiednimi uprawnieniami:

$ lsusb | grep Epson
Bus 001 Device 014: ID 04b8:010f Seiko Epson Corp. GT-7200U [Perfection
1250/1250 PHOTO]
$ ll /dev/bus/usb/001/014
crw-rw-rw- 1 root usb 189, 13 08-14 11:23 /dev/bus/usb/001/014

Ale cholerstwo nie chce działać :-/ Mogę podesłać strace z uruchomienia
scanimage -L, ale nie widzę w nim nic "dziwnego".