Bash i "nie mam nazwy!/I have no name!"

Jacek Osiecki josiecki w silvercube.pl
Czw, 5 Lut 2015, 21:48:54 CET

Wiadomość napisana przez Adam Osuchowski <adwol w zonk.pl> w dniu 5 lut 2015, o godz. 16:45:

> Zobacz strace tego basha jak się uruchamia, czy próbuje otworzyć
> /etc/passwd i z jakim skutkiem.

Ha, trochę się wyjaśniło. Trochę, bo shellem dla roota był bash.static - i to on robi takie problemy.
Akurat tylko na tym hoście miałem taki shell dla roota… Na innych gdy odpalę bash.static dzieje się to samo.

Próbowałem strace, ale nie ma nic co by wskazywało na przyczynę.

> Zobacz też, co w /etc/nsswitch.conf

Prawidłowe, czyli:

passwd:		files
group:		files

> masz skonfigurowane w linii z passwd i co pokazuje komenda
> `getent passwd' uruchamiana z roota i usera.

pokazuje to samo z roota (na bash.static) i usera (na bash)

Może ktoś mądrzejszy ode mnie potrafiłby zdiagnozować czemu bash.static takie rzeczy wypisuje?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
josiecki w silvercube.pl