Bash i "nie mam nazwy!/I have no name!"

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Pią, 6 Lut 2015, 09:39:38 CET

Jacek Osiecki wrote:
> Może ktoś mądrzejszy ode mnie potrafiłby zdiagnozować czemu bash.static takie rzeczy wypisuje?

Problem polega na tym, w statycznych binarkach funkcje libc, które są
związane z nss i przez to wymagają podczas uruchomienia załadowania
zewnętrznych dynamicznych bibliotek (getpw*, getgr*, gethost*, itp.)
nie działają. Podczas kompilacji m.in. basha kompilator mówi wprawdzie,
że te biblioteki są potrzebne podczas odpalania:

/home/users/builder/rpm/BUILD/bash-4.3/shell.c:1689: warning: Using 'getpwuid' in statically linked applications requires at runtime the shared libraries from the glibc version used for linking

ale strace pokazuje, że bash ich i tak nie szuka ani tym bardziej z nich
nie korzysta.

Zresztą problem jest nie tylko z bashem, wystarczy prosty testowy program
który tylko woła `getpwuid(getuid())'. Skompilowany z -static nie będzie
działał.