zfs

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Pon, 9 Lut 2015, 15:15:04 CET

On 02/09/15 15:00, Jacek Osiecki wrote:
> Wiadomość napisana przez Grzegorz Sójka <pld w sojka.co> w dniu 9 lut 2015, o godz. 14:16:

> Hm, a czy ZFS nie ma uzasadnienia dopiero przy większej ilości dysków? Ja kiedyś rozważałem ZFS, ale ze względu na RAID-60 (czyli min. 8 dysków)…
Z tego co czytałem to do założenia wystarczy jeden. Redundancja nie jest
obowiązkowa. Co więcej, formatowanie pojedynczego dysku na zfs nie jest
niczym osobliwym. W takiej sytuacji nie ma oczywiście mowy o żadnej
redundancji ale przynajmniej będziesz w stanie wykryć "Silent data
corruption". Pytanie więc co znaczy "uzasadnienie". Czy chodzi o
bezpieczeństwo, wydajność? Prawdę mówiąc sam się dopiero zastanawiam jak
do tego podejść.

Grzesiek

Wysłane z kompa wolnego od wirusów Billa Gatesa.