zfs

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Pon, 9 Lut 2015, 16:36:28 CET

On 02/09/15 15:34, Pawel Chmielewski wrote:

> Z moich doświadczeń (45x2TB HDD, sprzętowy RAID6 na kontrolerach PERC6)
Czuli u Ciebie ZFS robi tylko za system plików, redundancja jest
zapewniona przez kontroler sprzętowy?
Ja właśnie kombinuje, żeby użyć ZFS'a jako all-in-one. Czyli postawić to
bezpośrednio na kilku dyskach. Na razie jako mirroring a docelowo jako
coś w rodzaju RAID5 na 3 dyskach.

> wynika, że ZFS jest bardzo szybki w obsłudze R/W dla dużych plików (montaż
> video). Jest odporny na awarie ale trudny w ewentualnej naprawie - tylko
> narzędzia dostarczone przez Oracle (zpool) z dość mizerną dokumentacją i
To jest dość poważny problem. Przejechałem się tak na XFS'ie (dobrych)
parę lat temu. Wszystko było super do pierwszej zwałki. Straciłem wtedy
ładnych parę plików.

> niewielkim wsparciem w usenecie. ZFS ładnie pracuje z FreeBSD (np FreeNAS -
> polecam) ale przy PLD chyba wolałbym XFS.
Prawdę, rzekłszy pomysł wziął się właśnie z FreeNAS.

Grzesiek

Wysłane z kompa wolnego od wirusów Billa Gatesa.