[OT] Dostęp niebuforowany do dysku

lord_Niedzwiedz sir_Misiek w o2.pl
Pią, 20 Lut 2015, 14:23:57 CET

         U siebie mam macierze np. 4*ssd 500MB/s RW, w RAID5, co daje
transfer z macierzy 1,4GB/s.
I teraz w zależności od usług radzę sobie następująco.

aio=native,cache=writeback
cache=none        –  nie daję, bo zapis trwa i trwa ;-(
cache=writeback    - pamięć podręczna z buforowaniem zapisu (metoda
buforowania, w której modyfikacje danych w buforze nie są kopiowane do
źródła bufora dopóki nie jest to konieczne).
qemu-system-x86_64 -k pl -usb -usbdevice tablet -no-fd-bootchk -drive
file=xp.img,aio=native,cache=writeback -m 4096 -net nic,model=rtl8139
-net user -vnc :2 -enable-kvm -smp 4

W virtualbox'ie wyłączam buforowanie IO gospodarza.

W postgresql'u odpowiednio inicjalizuje system bazodanowy po instalacji.

A może hdparm'em ?