ifup eth0 + dhcpcd = interface nie wstaje

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Sob, 23 Gru 2017, 00:55:13 CET

Łukasz Maśko wrote:
> Mija trochę czasu. Sprawdzałem w różnych sieciach, jest tak samo (również nie
> tak dawno we wszystkich działało).

A nie robiłeś ostatnio upgrade'u firmware'u tej karty?

> Zwiększenie timoutu w /lib/rc-scripts/functions.network z 0.5s na 1s wydaje
> się załatwiać problem. Nie wiem, skąd się wzięła akurat wartość 0.5. U mnie
> jest za mała. Mogłoby to być konfigurowalne jakimś parametrem... Na razie
> zostawię z poprawką na 1s.

Ale zauważ, że tam jest pętla 10 * 0.5 sekundy i liczba przebiegów może
być podana jako parametr tej funkcji. Po prostu w ifup zabrakło wywołania
tej funkcji z opcjonalnym timeoutem. Zamiast:

    if check_link_down ${DEVICE}; then

IMHO powinno być coś w stylu:

    if check_link_down ${DEVICE} ${CHECK_LINK_WAIT_TIMEOUT}; then

a parametr CHECK_LINK_WAIT_TIMEOUT powinien być ew. podawany w
konfiguracji interfejsu.

Zmiana z 0.5 s na 1 s jego gorszym rozwiązaniem bo te pół sekundy to
jest czas pomiędzy kolejnymi sprawdzeniami stanu połączenia, a nie
całkowity czas timeoutu. Tutaj chodzi o to, żeby był w miarę krótki
czas reakcji po pojawieniu się linka.