Istotne pytanie

Marek Ciesielski marekc w klub.chip.pl
Pią, 26 Gru 2003, 10:35:11 CET

On Fri, 26 Dec 2003 09:17:07 +0100, you wrote:

[...]

>Forma jest wporządku, wybrałbym jednak drugi wariant, szybciej się
>wczytuje, co zresztą będzie istotne dla osób posiadających modemowy
>dostęp do internetu.

To jest szczegół... jak pisałem wcześniej jest to tylko kwestia
jednego parametru w docbook2html :)

>Uhm.. no wporządku. Powiedz mi jeszcze Marku jak powinien wyglądać pełny
>szkielet dokumentu docbookowego, niewiem, ja nie znalazłem jak dotąd
>żadnego konkretnego przykładu :/

Praktycznie wszystko co potrzebne masz w przykładzie - dochodzą
jeszcze ewentualnie tabele - ale to już można znaleźć - Ja osobiście
najwięcej nauczyłem się z książki "Nauka języka XML" Erika T. Ray
(O'Raillego) - niecałe 30PLN :) i od Wróbla, który sprowadzał mnie na
właściwe ścieżki kiedy błądziłem :)

Aha... po stworzeniu naszego docbooka dobrze jest odpalić:
xmllint --valid

No i trzeba pamietać o znaczkach zastrzeżonych "<" ">" zastępując je
odpowiednimi makrami czyli przykładowo fraze

<login>
musimy zakodować:

&lt;login&gt;

czyli podobnie jak w htmlu

>może wiesz jak w VIM'ie ustawić głębokość wcięć, mnie irytuje ta która
>domyślnie jest ustawiona ;>

Nie korzystałem - trzeba by poszukać w manie. Osobiście najczęściej
wykonywaną operacją było poprawianie wcięć (czyli jeżeli w poprawnym
tekście nie masz poprawnych wcięć albo nie ma ich wcale):
"v" (tryb wizulany)
"zaznaczenie bloku"
"=" (poprawia wciecia)

genialne w swojej prostocie :)

>To ja coś zaproponuję (możecie się nie zgodzić ;)) a więc proponuję aby
>podejmować próby jej docbookowania (znajomość docbooka przyda się każdej
>osobie na tej liście) proponuję formować to w oparciu o to co nam tutaj
>Marek pokazał. Myślę jeszcze nad tym, aby podzielić pracę w taki sposób,
>aby każda osoba była odpowiedzialna za jakiś rozdział dokumentacji. czy
>taki podział byłby rozsądny i do przyjęcia ?

Może być - to bedzie poligon :)
Ale nie dzieliłbym na rozdziały tylko całe doce, chyba że naprawde
jakieś duże dokumenty :)

>Ja takiej niewdzięcznej pracy jestem w stanie się podjąć. Wylali mnie ze
>studiów to mam teraz więcej czasu, który mógłbym poświęcić na pisanie
>dokuemntacji ;)

Uuuu... ale armia Ci nie grozi? :)

pozdrawiam,
--