Propozycja struktury

Tomasz Rutkowski rennis w o2.pl
Nie, 28 Gru 2003, 23:01:30 CET

Krzysztof Królikowski wrote:

>Może podział nie był najszczęśliwszy, ale zawsze jakiś. Miał posłużyć
>wywołaniu jakiejś burzy mózgów ;P

>Szczerze mówiąc, myślałem nad wykorzystaniem materiałów z
>docs.pld-linux.org. Przetłumaczeniem tego, zmianą na naszego docbooka,
>no i sukcesywnym uzupełnianiu.

>Hm.. nie bardzo rozumiem, do czego zmierzasz Tomku ;) I co (kto) to jest
>wiki? :)

Wydawało mi się że pld-linux.org działa na wiki, ale nie mam jak tego
sprawdzić bo w tej chwili nie działa.
Chodziło mi o to że na http://www.pld-linux.org/ każdy kto jest
zalogowany może dodawać materiał w faq.
Dlatego jest to odpowiedniesze miejsca na faq.
Żeby być ścisłym. Przez faq rozumiem taką formę:
P: Przeciołem sobie palec jak go opatrzyć ?
O: Naklej plaster ;)

>Dziękuję za komentarz :)
>Chciałbym jeszcze Cię prosić o jakąś rozsądniejszą propozycję podziału
>materiału. Może taki jak na docs.pld-linux.org? Czy może masz jakiś inny
>pomysł?
>Co do dokumentacji konkretnych pakietów to nie wiem, czy jest ot
>konieczne. Zazwyczaj programy posiadają już jakąś dokumentację.
>
>pozdr

Nie dokładnie się wyraziłem jeśli chodzi o dokumentacjie pakietów.
Chodziło mi o coś takiego:
http://docs.pld-linux.org/restart-shutdown.html
lub polski odpowiednik
http://student.wsp.krakow.pl/~rennis/pld/c18.html#AEN22
Czyli przykładowe zastosowanie/możliwości na przykładach (osobiście
takie do mnie najbardziej przemawiają jak coś czytam).

Co do podziału to ten na http://docs.pld-linux.org/ jest dobry tylko ma
taką samą jak dla mnie wade co http://www.pld-linux.org/ .
Chodź nie wiem czy dla wszystkich to wada.

Jak jest krótki dział/temat to trzeba się dużo naklikać by coś znaleźć.
np. cały dział Network configuration
http://docs.pld-linux.org/interfaces.html
(Nie wiem po co coś dodawać jak prawie tam nic nie ma).

Za to duża zaleta takiego podejścia jest że jak dział/temat jest spory
http://docs.pld-linux.org/subsystems.html
to jest bardzo przejrzysty.

Podsumowując.
Byłbym za układem z podziałem na kilka plików. Forma pezentacji jest dla
mnie drugorzędna pod warunkiem, że można łatwo daną informacje znaleźć
(podział na zagadnienia). Praca z kilkoma plikami jest łatwiejsza do
śledzenia zmian i robienia poprawek.
Przykład:
http://student.wsp.krakow.pl/~rennis/pld/book.tar.bz2

Po rozkakowaniu i wywaleniu plików html: ls *

meta  pld_guide.docb  README  TODO

konfiguracja:
konfiguracja.sgm  pam.sgm  siec.sgm

podstawy:
podstawy.sgm

wstep_zakonczenie:
wstep.sgm  zespol.sgm

zarzadzanie:
zarzadzanie.sgm

Książke generuje się dla pliku pld_guide.docb ,który robie za nas czarną
robotę scalając pliki rozdziałów.
Dodając nowy rozdział (duży) w osobnym pliku wystarczy dodać do pliku
pld_guide.docb linijki
<!ENTITY zespol SYSTEM "wstep_zakonczenie/zespol.sgm">
oraz
&zespol;

Co według mnie jest małym nakładem pracy za czytelność.
Skrypt "meta" wywoływany był na końcu by ustawić w plikach html polskie
kodowanie (inaczej nie udało się tego rozwiązać).

Pozdrawiam i mam nadzieje że nie przynudziłem za mocno i udało mi się
wyrazić to o co mi chodziło.

--
"Głupota nie boli ludzi głupich za nich inni cierpią."
Tomasz Rutkowski - gg 1118937