PLD-doc/queue/muvo.txt

Jarosław Kamper jaroslawkamper w gmail.com
Sob, 9 Kwi 2005, 20:33:30 CEST

On 4/9/05, Marek Ciesielski <ciesiel w pld-linux.org> wrote:
> Tak po głębszym zastanowieniu, to nie wiem czy jest jednak sens bawić
> się rozwijanie hardware... przecież tak naprawdę w 99% jest to sprawa
> kernela. A jakby nie patrzeć to jednak omawiany tutaj cups czy alsa to
> jednak usługi. Można się faktycznie zastanowić nad rozdziałem opisującym
> różne aspekty użytkowe (np. czytanie z aparatów cyfrowych czy kamer) ale
> nie łączyc tego ze sprzętem konkretnym.

Niektóre aparaty cyfrowe działają tak samo jak pendrive (np. mój Olek
765) - wystarczy zainstalować hotplug, wywalić go chkconfigiem z
"autostartu", dopisać (e|o|u)hci-hcd* do /etc/modules i cieszyć się.
Do /etc/fstab:
/dev/sda1       /mnt/olek       vfat            noauto,user,umask=0077,showexec
i voila. ;)

" ehci-hcd/ohci-hcd/uhci-hcd " Zależnie od wersji USB i kontrolera,
należy "wybrać" odpowiedni moduł:
- EHCI - Moduł do obsługi USB 2.0
- OHCI - Moduł do obsługi USB 1.1, dla kontrolerów nie opartych na
chipsetach Intela i VIA
- UHCI - Moduł do obsługi USB 1.1, dla Intela i VIA

--
Jarosław Kamper <jaroslawkamper w gmail.com>