PLD-doc/queue/muvo.txt

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Pon, 11 Kwi 2005, 01:01:10 CEST

Dnia 09-04-2005, sob o godzinie 20:12 +0200, Marek Ciesielski
napisał(a):

> Tak po głębszym zastanowieniu, to nie wiem czy jest jednak sens bawić
> się rozwijanie hardware... przecież tak naprawdę w 99% jest to sprawa
> kernela.
Właśnie o tym miał by być ten rozdział, opis narzędzi (modprobe i
spółka),hotplug, nazw najczęściej używanych modułów np. kontroler USB,
kontroler IDE, SCSI. Dodatkowo ogólną zasadę dedukcji nazwy wymaganego
modułu(lspci, dmesg, modprobe -l | grep foo, itp)

Dzięki temu w pozostałej części dokumentacji można by używać jedynie
zwrotu "załadować moduł X i Y" lub "załadować moduł karty sieciowej"

Dla porównania rzućcie okiem na aktualny opis ładowania modułu karty
sieciowej: http://pl.docs.pld-linux.org/siec_ethernet.html. Aż
telepie...

Nie twierdzę że mamy opisać _wszystkie_ dostępne moduły, jedynie opis
ogólnej zasady + jeden przykład. Z resztą niech użytkownik walczy sam.