amd64 i jak spreparowac initrd ?

Wto, 18 Sty 2005, 11:07:45 CET

Osóbka znana jako Łukasz Gandecki, wystukała:

> Do plddoc z tym! :)

OK, forwardnę na pld-doc. Tekst powstał głównie dla ludzi, którzy nie bardzo
wiedzą jak sobie radzić, gdy geninitrd zawiedzie...

Bardzo małe HOWTO (BmH) - Czym jest initrd w PLD?

1. Initrd w PLD

Plik ten zawiera potrzebne moduły do obsługi głównego systemu plików
root "/" i jest ładowany z poziomu bootloadera (w przypadku lilo -
odpowiednie
initrd jest ładowane dzięki wpisowi initrd="nazwa_pliku_z_initrd" w pliku
konfiguracyjnym lilo.conf)

2. Jak obejrzeć co zawiera initrd

Rozpakowujesz initrd (tak naprawdę initrd w /boot to link symboliczny do
ininitrd-costam.gz):
# gzip -d initrd-costam.gz
rozpakowany initrd-costam montujesz jako loop:
# mount -oloop initrd-costam initrd-src
Katalog initrd-src zawiera zawartość initrd ;)

3. Jak zmienić to co jest w initrd

Robimy swoje initrd:
# cp -aR initrd-src initrd-moje
cp: czytanie `initrd-src/bin/sh': Błąd wejścia/wyjścia
Pomimo tego błędu skopiowało się OK ;) Ale sprawdzić trzeba uprawnienia
i atrybuty (ewentualnie poprawić na takie jak w oryginale)
Teraz możemy:
- poprawić plik initrd-moje/linuxrc - dopisać "insmod moduł"
- dokopiować moduł do initrd-moje/modules/*/
- popsuć coś innego ;)

I teraz generujemy nowe initrd:
# genromfs -d initrd-moje -f initrd-nowy
Pakujemy nowe initrd:
# gzip -9 initrd-nowy

To co powstało to initrd-nowy.gz, który kopiujemy do /boot i aktualizujemy
wpisy w lilo.conf. Po tym pozostaje wydanie magicznego zaklęcia:
# lilo

THE END ;)

Adam Gapiński   *****   Linux registered user #251489
adas (at) artikon (dot) one (dot) pl