support dla mdadm + udev w /dev (np headowy)

Przemek Iskra sparky w sparky.homelinux.org
Sob, 23 Kwi 2005, 18:59:48 CEST

więcej detali...

> głównie ten patch robi to że sam skanuje config mdadm i go uruchamia dla
> każdego urządzenia z opcją --auto=yes; to jest potrzebne aby mdadm
> stworzył sobie potrzebne nody w /dev bo udev tego nie robi
w dev urządzenia /dev/md* istnieją od razu, w devfs te urządzenia się
pojawiają po załadowaniu odpowiedniego modułu
natomiast udev zakłada urządzenia w /dev dopiero jeśli te urządzania
istnieją, w przypadku softwarowego raida jest to _po_ 'assemble'
ale żeby mdadm --assemble zadziałało musi odpowiednie urządzenie w /dev
istnieć i właśnie opcja --auto=yes daje to że mdadm sam sobie zakłada
urządzenie jeśli ono nie istnieje
ale --auto nie działa wraz z opcją --scan, z bliżej nieznanych mi
powodów
więc zamiast --scan użyłem ręcznego przeszukiwania pliku mdadm w celu
odnalezienia urzączeń i wywołanie 'assemble' wraz z opcją --auto dla
każdego z nich

bez tego jeśli się ma /usr na osobnym raidzie system poprostu nie
wstanie

> przy okazji druga zmiana; nie próbuje startować ani zatrzymywać md jeśli
> to jest root '/', w pierwszym przypadku odbywa się to w initrd a w
> drugim kończy się niepowodzeniem bo / jest jeszcze używany
mam nadzieję że tego tłumaczyć nie trzeba, bez tego poprostu jest
komunikat że się nie powiodło, ale nie jest to, w przeciwieństwie do
pierwszego, krytyczne

nie jestem pewnie nazewnictwa zmiennych przezemnie użytych, ale raczej
są do wymiany bo nawet mi niewiele mówią ich nazwy...

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ..Mail,MSN  LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : WWW.......ca.docs.pld-linux.org