Z tym PLD to same problemy jesli uzytkownik jest durny... (long)

Piotr Szymanski djurban w linuxpl.org
Śro, 29 Maj 2002, 15:21:28 CEST

Witajcie,
No i zainstalowalem to PLD z 30 kwietnia, z nadzieja, ze to juz koniec i
wywale linuksa (skoro moja drukarka jest obslugiwana pod linuksem, a hpijs
jest w PLD).
Zdziwilem sie jak glupi i bezsilny jest czlowiek z windowsa bez
konfiguratorow. Jako, ze znam skladnie plikow konfiguracyjnych binda, apache
i xfree, ich konfiguracja byla banalna, ale na tym sie banalne rzeczy koncza
:(. Otoz mam problemy ze skonfigurowaniem:
a.) drukarki
b.) karty dzwiekowej

a.) Jak skonfigurowac drukarke (hpdj 840c) pod cups lub lprng? Pod cups
sciagnalem cupsomatic i ustawilem, drukowala, ale nie zwazala na
formatowanie, tzn. te sama czcionka, ten sam rozmiar caly czas. Wie moze ktos
jak to zalatwic?

b.) ALSA nadal nie dziala, tak jak juz kiedys pisalem. Uzylem alsaconf i tak
mam:
<+ /etc/modules.conf>
# --- BEGIN: Generated by ALSACONF, do not edit. ---
# --- ALSACONF verion 0.4.3b ---
alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 snd-card-emu10k1
alias char-major-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
options snd snd_major=116 snd_cards_limit=1 snd_device_mode=0660
snd_device_gid=23 snd_device_uid=0
options snd-card-emu10k1 snd_index=0 snd_id=CARD_0 snd_dac_frame_size=128
snd_adc_frame_size=64
# --- END: Generated by ALSACONF, do not edit. ---
<- /etc/modules.conf>
wiec odpalam /etc/rc.d/init.d/alsasound
moduly sie wszystkie laduja, ale wywala sie na:
alsactl, ze blad w /etc/asound.conf w pierwszym wersie,
ale /etc/asound.conf jest pusty. Zgodnie z manualem powinno go wygenerowac dla
kazdej karty jaka odnajdzie alsactl, po wydaniu polecenia alsactl store.
----
# alsactl store
alsactl: No soundcards found...
----
Odpalam wiec kde z arts i jesli w ustawieniach wskaze zeby uzywalinterfejsu
OSS (emulowanego przez alsa) to dziala bez zarzutu. Jesli wskaze alsa, to
klapa! Ale aumixem bez problemu moge regulowac glosnosc, wiec mixery sa
zdefiniowane dla oss ale dla alsy nie ma, tak jakby dla alsy ta karta nie
istniala. Do tego ta beznajdziejna alsa 0.5 nie ma synttha dla emu10k1. Czy
jestem skazany na OSS, czy tez powiniennem zainstalowac 0.9?

--
!: Piotr Szymanski | LinuxPL Dev. Team Member | KDE i18n-pl coordinator
@: djurban w linuxpl.org | The website is coming