nfs i kilka maszyn

grzes grzespt w pf.pl
Wto, 11 Lis 2003, 20:55:19 CET

Mam w sieci serwer i kilka Xterminali (pecety).
Xterminale to normalne kompy z dyskami, napędami dyskietek i cdromami.
I teraz wszystko jest fajnie dopóki ktoś nie chce zapisać/odczytać
z napędu wymiennego na Xterminalu na którym pracuje.
Może ktoś ma jakieś gotowe rozwiązanie, albo chociaż podpowiedź?!?
Mam jakieś pomysły ale jak na razie nic mi nie wyszło...
Myślałem tak:
na Xterminalu udostępniony przez nfs katalog /mnt,
na serwerze podczas logowania do X-ów skrypt który na podstawie
zmiennych
DISPLAY i USER montuje zasób z Xterminala w katalogu urzytkownika np.:
mount -tnfs xterm1.firma:/mnt /home/users/u1/zdalne
Niestety urzytkownik nie może montować nic co nie jest w fstab z opcją
user,
a nie da rady zrobic wszystkich wpisów userzy*maszyny bo by się
powtarzały.
Chyba, że można dać w fstab jakoś tak:
$XTERM_IP:/mnt /home/users/$USER/zdalne nfs user,...
Znalazłem jeszcze coś o Network Block Device,
znalazłem do tego nbd.spec i nbd-tools.spec.
Nawet się skompilowało ale mam problemy z uruchomieniem
i pytanie czy przy pomocy NBD można udostępnić katalog czy tylko
plik/urządzenie blokowe?

Może ma ktoś jakies gotowe rozwiązanie lub inną podpowiedź?

Grzegorz Pietrzak                        |
e-poczta: g r z e h o r z at p f dot p l | Wszechwiedzą nikt nie grzeszy
jid: grzehorz w histeria.pl                | więc mówimy tylko to co wiemy
gg: 1693035                              |