Sterowanie urzadzeniem

Daniel Mroz beorn w alpha.pl
Śro, 12 Lis 2003, 13:02:42 CET

W liście z śro, 12-11-2003, godz. 12:48, Grzesiek Sojka pisze:
> 	Mam klopot. Chce zrobic sterowanie urzadzeniem z kompa. Wumyslilem
> sobie, ze mozna uzyc do tego portu rownoleglego. Jest tam 8 lini danych
> d0-d7 dzieki ktorym mozna by  otwierac i zamykac 8 obwodow. Tu misja
> rozwidla sie na dwa problemy:
> 1). Jak w PLD zapalac i gasic linie danych na wybranym porcie rownoleglym.
> 2). Czy ktos widzial schemat tego typu urzadzenia?
> Bardziej zalezy mi na odpowiedzi na pierwsze. Z drugim poradze sobie nie w
> ten to w inny sposob
Pogooglaj, powinienes wpasc na kilka gotowych rozwiazan. Kiedys w
bodajrze Linux+ byl przyklad oprogramowania portu rownoleglego w C, mam
w domu ten numer, wiec jakby co sluze pomoca. Podejrzewam jednak, ze w
Internecie znajdziesz bardziej szczegolowe informacje na ten temat.
Co do schematu, to kiedys zaprojektowalem sobie cos takiego pod port
rownolegly. Obawiam sie, ze juz nie znajde schematu, ale projekt byl
banalnie prosty (na TTLach), wiec nie sadze zebys potrzebowal pomocy w
tej kwestii :)

Pozdrawiam
Beorn