ipchains i mac

Daniel Mroz beorn w alpha.pl
Śro, 12 Lis 2003, 15:00:43 CET

W liście z śro, 12-11-2003, godz. 14:38, plusik pisze:
> ale  po  zahaszowaniu  tej  regulki, ktos moze zmienic sobie IP np. na
> koncowke  .3  i  jesli  jest  pierwszy  to bedzie mial dalej dostep do
> Internetu, a osoba z tym IP dostanie informacje o konlikcie adresu IP.
> Natomiast jesli ipchains powiazal by IP i adres mac, nie byloby takiej
> mozliwosci i o wlasnie takie zastosowanie chcialbym zapytac. Z tego co
> czytalem to nie ma takiej mozliwosci i pozostaje DHCP, ale chcialbym
> sie upewnic.
Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale tutaj powinna pomoc statyczna
tablica arp. Nie zapobiegnie to konfliktom adresow IP, ale mozna
skonfigurowac tablice tak, zeby w przypadku niezgodnosci IP-MAC, ruter
nie odpowiadal (a raczej odpowiadal, ale do wlasciwego odbiorcy, lub w
kosmos jesli ten bedzie wypiety).

Pozdrawiam
Beorn