tv z mplayera

Shining Path shiningpath w o2.pl
Wto, 25 Lis 2003, 07:14:05 CET

Użytkownik WieslawKierbedz napisał:

> A tak próbowałeś mencoder -tv \
> driver=v4l2:width=384:height=288:input=0:amode=1:forceaudio:fps=25:channel=58
> \
> -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=msmpeg4:vbitrate=1100 -ofps 25 tv:// \
> -o /output.avi?
>
> driver=v4l2 pod jajem 2.6 (kompilowany z jego nagłówkami), pod 2.4
> driver=v4l lub v4l2,
> jeśli patchowane łatami z http://bytesex.org, pod 2.2 tylko driver=v4l
> - proste?

Pewnie, że proste. Ale:

- na v4l2 nie działa w ogóle, wypluwa taki błąd:

v4l2: ioctl query capabilities failed: Zły argument
v4l2: 0 frames successfully processed, 0 frames dropped.
============ Sorry, this file format is not recognized/supported
=============
=== If this file is an AVI, ASF or MPEG stream, please contact the
author! ===
Cannot open demuxer.

- na v4l działa, acz tutaj także się pluje, bowiem:

Card reports an unknown audio mode !
Trying two channel audio. Use forcechan to override.
Audio mode setup warning!
Requested mode was stereo, but v4l still reports unknown.
You may need "forcechan" option to force stereo/mono audio recording.

Ustawiam więc forcechan zarówno na 1 jak i 2, dalej to samo.
Plik wyjściowy (costam.avi) jest bez dźwięku.
Jak to teraz ugryźć?

Kernel patchowany łatkami z bytesex.org.

Poprzednio używałem złej składni - manual nie jest najświeższy. Dzięki
za wskazanie
jak to powinno wyglądać (opcje -tv i tv://).

--
Robert Halabowski - http://www.ghnet.pl/~halab
sapere aude - Horacy