Samba 2.2.8 + XP [Home|Prof] ??

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Sob, 29 Lis 2003, 08:27:06 CET

Moi drodzy, kto ma doświadczenia pozytywne :-) z konfiguracją
samby 2.2.8 + XP home lub profesional ?

Ja mam sytuację :

win XP Home + HP 1200 ---- PLD (smb 2.2.8)  --- Mandrake 9.1 (smb 2.2.8)

winy udostępniają drukarkę, dołożyłem też automagczny WinXP*.reg z samby.
Winy widzą serwer samby, nawet do win loguję się jako user co istnieje w PLD,
ale nie moge zobaczyć udziałów samby - wypisuje mi bzdury o niemożności
zalogowania usera, a w logach samby mam : (nie pokaże, bo klient wyłączył
serwer z prądu). Ale generalnie mam tylko jakies info o błędnym pakiecie w
nmbd.log, a smb.IP.log ma puste dla teg stacji.

A dodatkowo chciałbym z MDK poprzez cups drukować na tego HP (wiem, że troche
NTG - ale generalnie rodzaj dystrybucji przeciez wiekszego znaczenia nie ma).
W cupsie mam ladnie port drukarki smb://pc/HPLaserJ widzi mi ją, pokazuje że
ona akceptuje wydruki, puszczam wydruk i w logach pustki i na drukarce też
pustki. Nie bardzo mam koncepcję, co może byc przyczyną : tzn. wiem - XP, bo
na Win98 SE takie coś chodzi mi bez problemu tylko dlaczego ? I cóż by z tym
fantem począć ?

Może zamiast XP Home musi być XP Prof ? Czy ktoś lepiej zaznajomiony z Win
mógłby się wypowiedzieć? Pewnie tacy czytaja tę grupę - mam nadzieję.
Bo ja zabawy większe z Win zakończyłem na 98 SE.

Pozdrawiam ....
--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuxowe Systemy Sprzeday Detalicznej