multiple WAN interfaces - problem (htb,imq)

Krzysiek Taraszka dzimi w pld.org.pl
Nie, 30 Lis 2003, 20:32:37 CET

Witam,

mam maly problem z konfiguracja 2 lacz do internetu.
Poczatkowo wydawalo mi sie to banalna sprawa, zrobie load balancing, i bedzie
fajnie.
I moglo by byc fajnie, tylko ze mam rowniez regolki htb (cos jak tworczosc
jasio, tylko pozmieniane). I teraz problem.

eth0 - WAN1 - 2mbps
eth1 - WAN2 - 2mbps
eth2 - LAN (eth2:0 192.168.1.0/24, eth2:1 192.168.2.0/24)
eth3 - LAN (eth3 192.168.3.0/24)

gdy byl tylko jeden interfejs WAN, sprawa byla banalna, ruch z eth0 kierowalem
do imq0, nastepnie z imq0 dzielilem sobie ceil 1/3 lacza rate cale lacze peer
klasa IP, kolejna klasa w drzewie peer IP i bylo calkiem OK.

Problem pojawia sie w momecie drogiego interfejsu WAN. _TEORETYCZNIE_ load
balancing powinien zalatwic sprawe, ok, ale jak teraz skierowac ruch z eth0 i
eth1 do imq0 ? czy rate w imq0 zwiekszyc o rate z eth1 (rate imq0 = rate eth0
+ rate eth1) ? Da sie tak ? probowal juz ktos ?
Bede wdzieczny za kazdą odpowiedź.

Krzysztof Taraszka			(dzimi w pld.org.pl)
http://cyborg.kernel.pl/~dzimi/