HTB gotowiec - pytanie...

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Wto, 14 Paź 2003, 23:33:49 CEST

Dnia wto 14. października 2003 23:19, Krzysiek Taraszka napisał:
[CIACH]
> a wlasnie Jacek, ze sie tak brzydko wtrace w ten wątek, zmodyfikowalem
> sobie troche twoje dzielo, na wlasne potrzeby (eth1 - NET, imq0, eth0 -
> LAN), i zastanawiam sie czy mozna zmienic pole tos dla danych plikow ?
> bo samo MISS jako tos 0x08 nie zabardzo mi odpowieda.
> tzn odpowiada, ale co gdy chcial bym by MISS malych plikow nie wzucać w
> pasmo ? albo np ucinać dynamicznie pliki .exe, .mp3 ?
> przydalo by sie wtedy zmienić tos dla w/w plikow.
> Znalazlem cos co sie zwie tcp_outgoing_tos no ale jakos nie bardzo zmienia
> tos gdy acl ustawie na pliki binarne.
> [...]
Hmmm, to co stworzyłem jest oparte na "słynnym" paczu dla squida zmieniającym
TOS przy MISS - nie dłubałem nic przy nim w związku z dużymi plikami
binarnymi - jak dla mnie to działanie jest wystarczające. O dynamic delay
pools usłyszałem pierwszy raz od Ciebie - natomiast bawiłem się w ogóle delay
pools-ami - nawet sympatycznie to działa, ale w zasadzie obywam się bez tego.
Moim celem było osiągnięcie tego, żeby jedna osoba włączająć jakikolwiek
program p2p nie była w stanie zablokować netu pozostałym - co najwyżej sobie.
I myślę, że udało mi się to osiągnąć (sprawdzone w kilku "ekstremalnych"
(czytaj: prawie sami "ściągacze") sieciach :) ). Ale gdyby udało Ci się coś
uzyskać/zrobić w związku z tymi dynamicznymi delay pools-ami, chętnie się
dowiem JTZ :) (mam nadzieję, że się podzielisz ;) ).
Pozdrawiam
Jasio.
--
Jacek Rzęsista