DYSKI

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Śro, 7 Lip 2004, 09:14:06 CEST

On Tue, 6 Jul 2004, Zbyniu Krzystolik wrote:

> Mniej wiecej Tue, Jul 06, 2004 at 10:15:01PM +0200, zainteresowany Grzesiek Sojka rzekl:

> a kto mówił o _formatowaniu_???

Nie wiem jak Ty ale ja uzywam dyskow do przechowywania danych. Z tego co
zauwazylem wiekszosc nosnikow przed ich nagraniem wymaga zalozenia systemu
plikow. Poza tym w przypadku takich kombinacji dorzucenie opcji -cc wydaje
mi sie jak najbardziej oczywiste. Dla ulatwienia dodam: Nie chodzilo mi o
konkretny wpis w tablicy partycji, wiekszosc z nas bez problemu potrafi
wygenerowac sobie dowolny, a o to zeby wykorzystac cala mozliwa
powierzchnie dysku!

> kwestia rozbija się o 3 liczby, nie ma się czym zachwycać :-P

To czym sie zachwycam to nie 3 liczby a to ze takie firmy jak Seagate
pisza software specjalnie pod linuxa. Rzeczywiscie strata powierzchni ok
5% w przypadku uzywanego dysku za grosze nie jest czyms strasznym. U mnie
jest to problem bo ma to chodzic na RAID5 i obetnie mi wszystkie dyski do
najmniejszego.

> restart maszyny też zbędny :-PP

A jak przekonac kernel zeby wsiorbal nowa geometrie?