Dalej problemy z hdparm i rage 128 + chipset!!

Tomasz Antonik sq8fks w radioam.net
Pią, 23 Lip 2004, 10:06:33 CEST

Witam Wszystkich ponownie. Odrazu dziekuje za poprzednie meile ze wskazowkami ale to nie pomoglo i nie rozwiazalo problemu.

Tak wiec zaczne od nowa, kierujac sie Waszymi wskazowkami tj.
1) Czy mam zaladowany odpowiedni sterownik do karty graficznej-niestety mialem zaladowane dwa sterowniki z pakietu XFree86-driver-ati i r128. Jak wywalilem sterownik ati to na r128 wogle sie nie odpalal Xserwer. Jak ponownie zainstalowalem sterownik ati to wszystko ruszylo ale i tak nie odpala sie OpenGL. Mam pytanie odnosnie tego wszystkiego tylko prosze mnie zle nie zrozumiec od niedawna bawie sie Linuksem i widze ze drivery zostaly zapakowane do paczek z XFree86, Ale chcialem znalesc odpowiedni modul w jajku i nic z tego w /lib/kernel2.4.21/modules/video. CZy np. po rekompilacji tego jadra znajde w w/w miejscu swoje sterowniki do ati rage 128 jezeli zaznacze taka opcje podczas konfigurowania kernela przed kompilacja i czy zaznaczyc ten sterownik jako modul czy wkompilowac jego obsluge na stale?
2) Druga sprawa dotyczy chipsetu, ktos mi podpowiedzial czy mam zaladowany modul odpowiedzialny za obsluge mojego 440bx intela. Jak sie okazalo nie jest zapakowany i nie moglem wygrepowac mojego modulu. Wyświetlalo jakies moduly z trescia 440 ale napewno to nie moduly odpowiedzialne za obsluge mojego chipsetu. Wiec zaczolem szukac recznie i nic nie wylukalem jestem zalamany hehe. I to samo pytanie czy po rekompilacji jajka cos takiego pojawi mi sie w modulach i czy wkompilowac to na stale czy jako modul?
Jeszcze do tego pytania kilka szczegulow:
a) Przy odpalaniu systemu na ekranie wypluwa mi ze dzysk chodzi na pio i ata 33 rzeczywiscie to moja plyta obsluguje ata 66 a dysk jest w miare nowy segate st31...... 40 GB.
 3) A jeszcze jedno pytanie przy konfigurowaniu karty tv tj. Play tv pro prolinka jaki wybrac tuner bo obraz jest a dzwieku ni ma:(, uzywam tvtime bo xawtv sie dziwnie zachowuje jak go odpale to nie ma okienka tylko slychac szum i musze skilowac proces zeby wylaczyc to szumienie z tunera, i druga sprawa jakie paczki zainstalowac zeby odpalic pilota do tv mam na mysli oczywiscie lirc-a ale ktore czy moze wszystkie naraz i jakei moduly wepchac w jajko.

Nakoniec powiem tylko jeszcze jedna rzecz jak mialem PLD 1.1 to wszystko chulalo jak zloto ale teraz przy pld 1.99 sa problemy nawet przy instalatorze bo mozna zainstalowac podstawowy system bez bajerow nic nie mozna dodac chyba ze teraz sa jakies nowe ISO z PLD i mozna np. wybrac przy instalacji rodzaj jajk itp - ale jaka komede zapodac i w ktorym miejscu zeby przy instalacji wybrac inne jajko niz to ktore sie domyslnie instaluje czyli u mnie 2.4.21.
A ha czy w pld mozna znalesc jakies fajne oprogramowanie dla krotkofalowcow czy wogle sie ktos sie zajmuje budowa paczek z tego typu oprogramowaniem i gdzie go szukac?

Mam nadzieje ze za duzo nie powymyslalem, za wszelkie info z gory dziekuje.
--
Tomasz Antonik
QTH Olsztyn