zdalny dostep do kompa

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 7 Kwi 2005, 17:00:03 CEST

Dnia czwartek, 7 kwietnia 2005 16:49, Marteen napisał:
> Witam
>
> Jak sie nazywa ten programik do zdalnego dostepu?? VNC czy inaczej?? Skad
> go mozna zassac?? Jak wyglada kwestia uzywania go w firmie?? Na ile jest
> bezpieczny??
Nazywa się VNC. W PLD jest wersja TightVNC (http://www.tightvnc.com/). W
firmie używać można. Natomiast tak samo z siebie to bezpieczne to nie jest,
bo transmisja jest tylko kompresowana, a nie szyfrowana. A hasła przy
uwierzytelnianiu idą czystym tekstem. Ale możesz to puścić przez tunel np.
ssh i już będzie lepiej.
KDE też ma opcję dzielenia pulpitów. Raz się tym bawiłem. Trochę mniej
"automagiczne", ale działa.
--
Łukasz Maśko                                     ICQ:             146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                     GG:               2441498