Access Point na PLD

The Undefined undefine w aramin.net
Wto, 12 Kwi 2005, 14:59:28 CEST

On Tue, Apr 12, 2005 at 02:49:46PM +0200, Sławomir Kawała wrote:

> Ale taki system r/o jest chyba bardziej awaryjny ? Dajmy na to cos
bardziej awaryjny? rotfl :)

> chwilowo mocniej obciazy ram ... swapowac nie da rady bo system r/o i co
> sie dzieje ? zwiecha ? Tu masz pendrive przy 128mb (ew. kupic 256) bez
> problemu mozesz wygospodarowac troche miejsca na swap... to tylko
troche miejsca na swap - niewiele zmienia.
zreszta - to zalezy co ma tam stac?
serwera na flashu - po prostu nie ma sensu stawiać.
a router - już lepiej/taniej wyjdzie dać pół giga ram więcej ;)
pomijając już fakt że swap na usb to raczej równie mało szcześliwy
pomysł jak na cf-ie.

> przyklad, moze sa jakies haki, o ktorych nie wiem. Generalnie wydaje mi
> sie jednak, ze sam proces przerabiania distro, zeby pracowala only w
> trybie r/o jest dosc pracochlonny ...
najszybciej - logowanie do tmpfs, tak samo /var/run i chyba coś tam
jeszcze.
do zrobienia w 15 minut jak się wie czego się chce ;)
pld jest domyślnie dostosowane by nie miało za dużo miejsc które
wymagają zapisu.

> nowe plyty obsluguja bootowanie z
> usb, pld korzysta z initrd wiec all moduly do usb mozna sobie elegancko
> poladowac, reasumujac imo stawianie systemu na pendrive jest
> szczesliwszym pomyslem niz kombinowanie z karta cf.
kombinowania z usb jest akurat sporo więcej.
cf widzisz po prostu jako normalne ide.

a zresztą - jak się upierasz - spróbuj sam ;)
na wstepie kup sobie jakiegoś pendrive, załóż na nim swapa i powiedz
kiedy wysiądzie ;)
osobiscie uwazam ze system na pendrive(o ile nie ma innych okolicznosci)
to raczej glupi pomysl. i jak jest dostepne ide - prosciej skorzystac z
ide+cf :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała