serwer dla poczty/www

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Wto, 25 Kwi 2006, 13:36:28 CEST

On Wednesday 19 April 2006 07:46, Michal Chruszcz wrote:

heh - jestem przekonany że już odpowiadałem na  tą wiadomośc, ale że nie ma to
wysyłam jeszcze raz ;-) lepiej późno niż wcale

> Mógłbyś coś więcej napisać o tym laptopie? Przymierzam się do zakupu i
> myślałem właśnie o tym modelu, ale coraz mniej mi się podoba ten pomysł.

ogólnie sprawuje się bardzo dobrze. jestem generalnie zadowolony z zakupu -
spełnia wszystko to co chciałem żeby spełniał.

> Jak się sprawia Turion/Sempron? (najlepiej w porównaniu do Athlona 64)
> Powszechnym zjawiskiem jest takie zarzynanie baterii, czy tylko ten tak ma?

wydaje się sprawiać dobrze. do co powszechoności zjadania baterii - nie wiem,
nie mam za dużego porownania, w poprzednim laptopie bateria byłą sama z
siebie już tak zjechana że po 15 munitach siadała ;-) więc nie sądzę żeby
było to dobre porównanie, a z drugiej strony jak był nowy to wszyscy mówili
że 2.4 to za nowy kernel żeby używac ;-)

z tym zjeżdzaniem baterii to też jescze nie jest tak całkiem do końca wina
sprzętu bo np nie mam uruchomionych żadnych oszczędzaczy w stylu cpufreq
(próbowałem, ale powiedział że unsupported processor ;p przy czym google
twierdzą że z tym proc działa więc pewno trzeba by głębiej poszukać).

analogicznie trzeba by mu wgrać alternatywne dsdt na próbę i zobaczyć jak się
z tym sprawuje - podobnież lepiej (szczególnie jeśli chodzi o pracę
wiatraka). a jak już przy nim jesteśmy - laptop ma jedną dolegliwość - jakoś
tak ma acpi zrobione że linuks się gubi na odczytach (tak jakby sam ich nie
sprawdzał) i bez odpalonego w tle:

 while(true); do acpi -t >/dev/null 2>/dev/null; sleep 1; done

nie ma co liczyć na sensowność pracy, a wiatrak włącza się wtedy dopiero jak
proc przeroczy 75stC i wyje na maksymalnych obrotach. natomiast jak wymusić
odczyty to działa poprawnie wszystko.

> I ostatnie - czy udało Ci się dojść do jakiegoś normalnego stanu z flashem
> i OOo?

hm. poniekąd. mam chroota i686 z którego odpalam FF z flashem, mplayera z
w32oodec jak i OOo. I w zasadzie chodzi to całkiem dobrze. W zasadzie.

pozdr,
marcin.