initrd dla raid1 mdadm

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Śro, 26 Kwi 2006, 10:04:09 CEST

Dnia środa, 26 kwietnia 2006 08:46, kuba staskiewicz napisał:

> No rzeczywiscie mdadm --detail --scan  nic nie zwraca w chroocie.
> Ale czy powinien?
Nie wiem. Wiem natomiast że ta komenda jest wywoływana w geninitrd żeby
znaleźć urządzenia do mdadm. I jeśli ona nic nie wypisuje to geninitrd za nic
nie wygeneruje poprawnego initrd. No chyba że tak zmodyfikujesz geninitrd
żeby nie wywoływał tej komendy tylko z innego miejca brał sobie info.

> W koncu mdadm.conf w chroot jest przygotowany
> pod system docelowy, czyli jako devices jest w nim hda2 i hdb2
> a sam system, z ktorego sie chrootuje widzi je jako hdc2 i hdd2.
> Ale to chyba nie powinien byc problem, bo jak pisalem, zmienilem
> sobie recznie mdadm.conf w wygenerowanym initrd i nic to nie
> pomoglo.

Pamiętam że też próbowałem ręcznie różne rzeczy zmieniać i efekty były marne.

> Przegladalem wspomniany prze Ciebie watek ale zadnych wskazowek
> tam nie znalazlem. Mam odpowiedni modul systemu plikow w initrd
> i mam podmontowany /proc w chroocie przy generowaniu initrd.
> I dalej ten sam problem, proba startu z raid1 konczy sie bledem
> z powodu nie znalezionych urzadzen dla md1.
Spróbuj zastosować dość zakręconą procedurę którą tam przedstawiłem. Było
nawet coś o modyfikacji geninitrd. Szczerze mówiąc po wysłaniu tamtego maila
czekałem aż mnie ktoś konstruktywnie opieprzy i powie jak się to powinno
robić ale się taki (na nieszczęście) nie znalazł.
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny