initrd dla raid1 mdadm

kuba staskiewicz kuba w best.net.pl
Śro, 26 Kwi 2006, 10:40:54 CEST

On Wed, Apr 26, 2006 at 10:04:09AM +0200, Tomasz Grobelny wrote:
> Nie wiem. Wiem natomiast że ta komenda jest wywoływana w geninitrd żeby
> znaleźć urządzenia do mdadm. I jeśli ona nic nie wypisuje to geninitrd za nic
> nie wygeneruje poprawnego initrd. No chyba że tak zmodyfikujesz geninitrd
> żeby nie wywoływał tej komendy tylko z innego miejca brał sobie info.

Ale geninitrd potrzebuje mdadm --detail --scan jedynie do wygenerowania
mdadm.conf. Ja sobie ten mdadm.conf w initrd poprawiam pozniej sam
wiec to nie powienien byc problem. Chyba, ze gdzies jeszcze w initrd
jest informacja o konfiguracji md1 ale nie wydaje mi sie.

> Spróbuj zastosować dość zakręconą procedurę którą tam przedstawiłem. Było
> nawet coś o modyfikacji geninitrd. Szczerze mówiąc po wysłaniu tamtego maila
> czekałem aż mnie ktoś konstruktywnie opieprzy i powie jak się to powinno
> robić ale się taki (na nieszczęście) nie znalazł.

Ale to nie byla zadna zakrecona procedura tylko standardowe dzialanie.
Uruchomiles macierz, zamontowales ja do /mnt, chrootowales sie i wykonales
geninitrd. Ja robie tak samo, poprawiam pozniej tylko mdadm.conf w initrd
bo sam geninitrd nie generuje go prawidlowo. Czy komus wogole dziala
w chroocie mdadm --detail --scan? Bo jezeli tak t.zn. ze gdzies jest
blad w moim postepowaniu i ze geninitrd w chroocie powienien wygenerowac
poprawny initrd, ktory nie wymaga rzecznej edycji mdadm.conf.

--
Kuba Staskiewicz