serwery

Pawel Dlugosz dlugi w mp72.net
Czw, 27 Kwi 2006, 21:56:59 CEST

On Thu, 27 Apr 2006 20:49:35 +0200
"Marcin Rybak" <marcin w qnc.pl> wrote:

> Życzę powodzenia... policz, 1,5 mln maili, licząc że to jest firma, a nie
> firma hostingowa, przechodzi przez 200 dni w roku (dni pracujące, w
> niepracujące jest to "margines"), przez 10 godzin dziennie. To daje jakieś
> 12 maili na minutę to jeden na pięć sekund. Do dużo, bo w pięć sekund z
> mailem tekstowym sobie każdy poradzi. Dolicz do tego czas na antywira,
> antyspama, czas na przesłanie go dalej, a gdy jest to więcej niż tylko
> tekst. Zapisz 7 plików na dysku peceta o pojemności np. 10 mega (firma
> developerska). w tym samym czasie. Ile to potrwa? A kolejne spływają, a do
> [...]

No dziekuje za zyczenia (choc to nie do mnie bylo ;)), wlasnie sobie
policzylem, ze u mnie jest to jakies 3,5 mln maili w roku. To juz moze sobie
to przelicz na maile na sekunde, bo mnie to chwilowo przerasta.
Calosc chodzi na "zwyklym" P4 2.8G (512M RAM) + 160GB HDD bez RAID
(backup na oddzielna maszyne).
Uslugi: mta (spamassasin+clamav), ftp, apache, samba.
Jakies 200 kont.
Load rzadko kiedy skacze powyzej 1.x chociaz przyznam, ze nigdy
dokladnych pomiarow nie robilem (ale tez jak do tej pory nie
bylo takiej potrzeby).

No i to tyle.

--
Pawel Dlugosz