serwery

stacho w venco.com.pl stacho w venco.com.pl
Czw, 27 Kwi 2006, 22:44:44 CEST

> Nie reklama a zapotrzebowanie, jeśli coś będzie zbyt mało wydajne, to
> będzie awaryjne w działaniu, jak coś przytnie czy przymuli to nie
> obsłuży reszty, więc moje pytanie nie jest bezzasadne.

Rany! Przeczytałeś to?
"Mało wyadajne = awaryjne!"
Bzdura, więcej nie napiszę, inni mogą...

> Póki co nie pytam o cenę a o rozwiązanie.

Rozwiązanie już wybrałeś.

>>> Ok., moje wymagania - 10 domen, 200 użytkowników poczty jakies 1,5 mln
>
> Tak, a taki serwer można postawić na DSLu i do tego na tym samym łączu
> mieć
> podpiętych 100 userów z emulem. Wybacz, ale proszę o profesjonalne i
> rozwojowe rozwiązanie.

Znaczy, jakie?
Dziś w pewnej agencji zamieniałem netware 3.2 na 6.5.
Wszystkie 'lokalne' programy przestały działać.

> Po co wymyślili serwery? Dlaczego nie stoi to na zwykłych kompach?

Stała na 'zwykłych' kompach (z PLD :), znaczy dłużnicy oddali).

> Życzę powodzenia... policz, 1,5 mln maili, licząc że to jest firma,
> a nie firma hostingowa, przechodzi przez 200 dni w roku (dni pracujące,
> w niepracujące jest to "margines"), przez 10 godzin dziennie. To daje
> jakieś 12 maili na minutę to jeden na pięć sekund.

Hmm, Tu jest PLD i ... coś mi się nie zgadza.
Znowu, reklama. Policz, to jeszcze, raz.

> Do dużo, bo w pięć sekund z
> mailem tekstowym sobie każdy poradzi.

O tym piszę: "byle pecet' :)

> Dolicz do tego czas na antywira,
> antyspama, czas na przesłanie go dalej, a gdy jest to więcej niż tylko
> tekst. Zapisz 7 plików na dysku peceta o pojemności np. 10 mega (firma
> developerska).

Jaka 'developerska'?
Co innego pisałeś.

Nie, mój 'pecet' obsługuje 15 mln maili/rok i 3/sek zapytania na www.

> Popierasz macierz czy backup?

Backup (może być na 'zapasowym') i macierz na głównym serwerze.

> Pewnie i jedno i drugie bo to najlepsze rozwiązanie.

Oszywiście, ale nie optymalne.

> Macierz z dyskami SCSI (pare hotsparów) z interfejsem FC.

Ciekawe ile ludzi stąd ma 'interface FC'?

> P.S. Czy może mi ktoś "rozsądnie" doradzić, tak z doświadczeniem.

To Zapraszam!

Stacho